Cele kampanii internetowej w Facebook Ads – jak zacząć planowanie strategii?

Bez odpowiedniego przygotowania i planu nic w świecie marketingu cyfrowego nie będzie miało szansy się powieść. Chociaż optymalizacja strony internetowej pozwala uzyskać trwałe efekty, to zajmuje bardzo wiele czasu, który w branży handlowej jest na wagę złota. 

 

Dlatego też wiele osób sięga do strategii SEM (Search Engine Marketing), która wykorzystując techniki optymalizacyjne i pozycjonerskie skupia się na płatnych reklamach, stronach docelowych oraz materiałach sponsorowanych. Chociaż wymagają one niezłego budżetu, to ich efekty są widoczne natychmiast. Dziś dowiesz się więcej na temat Facebook Ads oraz dlaczego warto zainwestować w ten model reklamowy. Pozwoli Ci to na ustalenie celów, a tym samym dalsze działania promocyjne. 

Na początek: PPC (Pay Per Click)

Zacznijmy od pojęcia reklamy PPC, czyli reklamy, od której płatność jest pobierana dopiero w momencie kliknięcia. Wyświetlenie w tym przypadku to za mało. W wynikach wyszukiwania w Google zajmują one górne i/lub dolne pozycje oznaczone jako treści sponsorowane. 

Facebook Ads

W przypadku Facebook Ads mowa o formie reklam, które pojawiają się na platformie w związku z interakcjami (polubieniami oraz komentarzami) innych użytkowników. To, co najważniejsze, to dopasowanie do zainteresowań grupy docelowej. Jak to się dzieje? Facebook pozyskuje i przetwarza ogromne ilości danych o swoich odbiorcach, wykorzystując więc algorytm analityczny pozwala na dostęp do naszych zainteresowań, preferencji, planów, poprzednich interakcji w sieci. Dzięki temu Facebook Ads wyświetla się osobom, na których najbardziej zależy nam jako reklamodawcom. 

8 zalet prowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku

  1. Możliwość dotarcia do ogromnej społeczności, której liczba rośnie każdego dnia.
  2. Mniejsze koszty w porównaniu do innych modeli reklamowych, np.: budżet w wysokości około 100 zł pozwala dotrzeć do 3 tysięcy odbiorców. 
  3. Efekty są natychmiastowe.
  4. Dużo więcej możliwości określenia grupy docelowej (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania).
  5. Z uwagi na to, że w większości przypadków jest to usługa nie abonamentowa można ją zacząć i zakończyć w dowolnym momencie.
  6. Pozwala na efektywny remarketing. 
  7. Daje wgląd w ogromną ilość statystyk dotyczących skuteczności reklamy. 
  8. Możliwość wyboru formy reklamy: obraz, wideo, kolekcja, karuzela, slajdy, wydarzenia, etc. 

Cele kampanii w mediach społecznościowych

Facebook Ads to jedna z najbardziej elastycznych i popularnych możliwości budowania świadomości marki. Nasza konkurencja nie śpi, w sieci jest ponad 2 miliardy witryn internetowych, dlatego warto jest w długoterminowej strategii połączyć reklamę z fanpagem bądź innymi kanałami społecznościowymi. Skuteczna kampania powinna więc stawiać na: 

  • rozpoznawalność, 
  • zasięgi, 
  • ruch, 
  • aktywność, 
  • wyświetlenia, 
  • reakcje, 
  • pobrania,
  • odwiedziny strony,
  • konwersję.

Konwersja 

CR (Conversion Rate) to parametr, który pozwala określić liczbę użytkowników, którzy podjęli się interakcji, klikając w reklamę, wypełniając formularz czy zakładając konto na stronie. Jest tak zwanym wskaźnikiem skuteczności działań marketingowych. Twoim celem jest uzyskanie jak najwyższego wyniku. 

Podsumowanie 

Wiesz już od czego zacząć planowanie swojej strategii w Facebook Ads. Wykorzystaj możliwość dotarcia do niemal 2 miliardów użytkowników. Musisz przyznać, że jest to gra warta świeczki. Mało kto w tych czasach nie posiada konta na tej platformie, a reklamy tam wys wyświetlane są postrzegane znacznie lepiej niż te w wynikach wyszukiwania.